• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Orkar någon ta en titt på mina siffror?

Sorgsen

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
11 Maj 2020
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
25
Poäng
102
Jag hade tidigare en plan på att försöka mig på ett samlingslån, med det tåget har åkt för länge sedan.

Men många av er besitter en sådan beundransvärd kunskap, så skulle ni kunna ta er en titt på “mina ALLA siffror”

Mina tankar snurrar och jag gör kalkyl på kalkyl, men har svårt att samla mina tankar.

Jag tjänar 30 000 kr i månaden före skatt. (om jag inte är sjuk)


Så här ser mina siffror ut på min UC.


Kreditbetyg: 9,2%

Riskprognos 9,19%


8 Förfrågningar


20-04-08

20-04-15

20-04-20

20-05-04

20-05-11

20-06-14

20-07-28

20-09-28


Överskott av tjänst 336 000 kr

Taxerad förvärvsinkomst 335 900 kr

Överskott av kapital 0 kr

Underskott av kapital 49 600kr


Mina synliga lån på UC enligt dagens datum:

Ecster 13 510kr

Ikano 256 168kr

Remember 199 296 kr

Ica banken 206 600 kr

Bank Norweigan 35 281 kr


Mina lån och krediter utanför UC enligt dagens datum:

Ferratum 40 000kr

Credento 75 000kr

Fairlo 4529 kr

Klarna 1763 kr

Swedbank 5000kr


Summa alla lån tillsammans:

837 048 kr


Summa månadskostnader lån och krediter:

Ca: 14 903 kr


VANSINNE! Jag vet….men….

Tror ni att det finns någon chans för mig att klara upp detta?

Har denna månaden pga av långtidssjukskrivning varit tvungen för första gången i mitt liv struntat i att betala räkningar.:'(

Jag har skrivit i en annan tråd om anledningar till skuldsättning och en del av boven är spelmissbruk. Alla pengar har självklart inte gått till mitt spelmissbruk men mycket.
I somras genomförde jag en behandling, men tog ett återfall av olika anledningar.
Jag har nu beslutat mig för att det är slutspelat, och dags att ta tag i mina demoner som leder mig till spel.
För mig har spelandet fungerat som en dimma, en dimma som tar bort alla andra ledsamma tankar jag har. Jag har blivit spelfri en längre period tidigare i mitt liv, och då såg INTE min ekonomi ut som den gör nu.
Nu har jag ännu större anledning av att bli spelfri.
Tar en dag i sänder.

Tack snälla du som läst detta. Kanske kan du ge mig något tips kring min ekonomi. Spelberoendet har jag professionell hjälp för.:folded:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 441
Poäng
8 917
Först och främst.

11 maj bör du vänta in. För att inte säga måste. Då kommer du att ha 3 förfrågningar kvar. Absolut inget problem.

Under tiden - Dra INTE på dig några förfrågningar alls. Det är steg ett.

Steg två - fortsätt att hålla dig spelfri (spelpaus!) annars kommer du göra allting förgäves.

Steg tre - När du börjar närma dig mars/april. "Höj" upp Fairlo till 50.000 - Med dom pengarna löser du och slutbetalar Bank Norwegian och Ecster. Du får dels 2 aktörer borta ifrån UC helt. Dels för du 50.000 mindre i synliga lån hos UC och dels är väl en av dom kredit vilket är uselt att ha maxat.

När du har gjort detta kommer du ha cirka 600.000-650.000 hos UC beroende på amorteringstakten - Då söker du ett lån på 400.000 och bakar in så mycket som du kan. När du sökt det lånet så väntar du in till du har 0 FF och söker 350.000 på Lendo igen och betalar det som är kvar.

Med denna strategi bör du således ha två lån på ca 350.000 per lån och en månadskostnad på 8.000 istället för 15.000
 

Sorgsen

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
11 Maj 2020
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
25
Poäng
102
Först och främst.

11 maj bör du vänta in. För att inte säga måste. Då kommer du att ha 3 förfrågningar kvar. Absolut inget problem.

Under tiden - Dra INTE på dig några förfrågningar alls. Det är steg ett.

Steg två - fortsätt att hålla dig spelfri (spelpaus!) annars kommer du göra allting förgäves.

Steg tre - När du börjar närma dig mars/april. "Höj" upp Fairlo till 50.000 - Med dom pengarna löser du och slutbetalar Bank Norwegian och Ecster. Du får dels 2 aktörer borta ifrån UC helt. Dels för du 50.000 mindre i synliga lån hos UC och dels är väl en av dom kredit vilket är uselt att ha maxat.

När du har gjort detta kommer du ha cirka 600.000-650.000 hos UC beroende på amorteringstakten - Då söker du ett lån på 400.000 och bakar in så mycket som du kan. När du sökt det lånet så väntar du in till du har 0 FF och söker 350.000 på Lendo igen och betalar det som är kvar.

Med denna strategi bör du således ha två lån på ca 350.000 per lån och en månadskostnad på 8.000 istället för 15.000


Men oj och tack för tipsen! Lite detta jag eftersökte, konkreta smarta förslag.
Tack, så snällt att du tog dig tid och tänkte ett eller flera varv åt mig.:folded::)
Ska nu som kvällsläsning läsa din tråd. :)
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 049
Poäng
867
Först och främst.

11 maj bör du vänta in. För att inte säga måste. Då kommer du att ha 3 förfrågningar kvar. Absolut inget problem.

Under tiden - Dra INTE på dig några förfrågningar alls. Det är steg ett.

Steg två - fortsätt att hålla dig spelfri (spelpaus!) annars kommer du göra allting förgäves.

Steg tre - När du börjar närma dig mars/april. "Höj" upp Fairlo till 50.000 - Med dom pengarna löser du och slutbetalar Bank Norwegian och Ecster. Du får dels 2 aktörer borta ifrån UC helt. Dels för du 50.000 mindre i synliga lån hos UC och dels är väl en av dom kredit vilket är uselt att ha maxat.

När du har gjort detta kommer du ha cirka 600.000-650.000 hos UC beroende på amorteringstakten - Då söker du ett lån på 400.000 och bakar in så mycket som du kan. När du sökt det lånet så väntar du in till du har 0 FF och söker 350.000 på Lendo igen och betalar det som är kvar.

Med denna strategi bör du således ha två lån på ca 350.000 per lån och en månadskostnad på 8.000 istället för 15.000
Hur är det betalkoll? Reggas den fortfarande inte på UC? Isåfall också ett alternativ att betala av annat skräp.
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Jag hade tidigare en plan på att försöka mig på ett samlingslån, med det tåget har åkt för länge sedan.

Men många av er besitter en sådan beundransvärd kunskap, så skulle ni kunna ta er en titt på “mina ALLA siffror”

Mina tankar snurrar och jag gör kalkyl på kalkyl, men har svårt att samla mina tankar.

Jag tjänar 30 000 kr i månaden före skatt. (om jag inte är sjuk)


Så här ser mina siffror ut på min UC.


Kreditbetyg: 9,2%

Riskprognos 9,19%


8 Förfrågningar


20-04-08

20-04-15

20-04-20

20-05-04

20-05-11

20-06-14

20-07-28

20-09-28


Överskott av tjänst 336 000 kr

Taxerad förvärvsinkomst 335 900 kr

Överskott av kapital 0 kr

Underskott av kapital 49 600kr


Mina synliga lån på UC enligt dagens datum:

Ecster 13 510kr

Ikano 256 168kr

Remember 199 296 kr

Ica banken 206 600 kr

Bank Norweigan 35 281 kr


Mina lån och krediter utanför UC enligt dagens datum:

Ferratum 40 000kr

Credento 75 000kr

Fairlo 4529 kr

Klarna 1763 kr

Swedbank 5000kr


Summa alla lån tillsammans:

837 048 kr


Summa månadskostnader lån och krediter:

Ca: 14 903 kr


VANSINNE! Jag vet….men….

Tror ni att det finns någon chans för mig att klara upp detta?

Har denna månaden pga av långtidssjukskrivning varit tvungen för första gången i mitt liv struntat i att betala räkningar.:'(

Jag har skrivit i en annan tråd om anledningar till skuldsättning och en del av boven är spelmissbruk. Alla pengar har självklart inte gått till mitt spelmissbruk men mycket.
I somras genomförde jag en behandling, men tog ett återfall av olika anledningar.
Jag har nu beslutat mig för att det är slutspelat, och dags att ta tag i mina demoner som leder mig till spel.
För mig har spelandet fungerat som en dimma, en dimma som tar bort alla andra ledsamma tankar jag har. Jag har blivit spelfri en längre period tidigare i mitt liv, och då såg INTE min ekonomi ut som den gör nu.
Nu har jag ännu större anledning av att bli spelfri.
Tar en dag i sänder.

Tack snälla du som läst detta. Kanske kan du ge mig något tips kring min ekonomi. Spelberoendet har jag professionell hjälp för.:folded:


Vf syns inte credento? Läste nånstans tt dom tar uc full då borde det synas eller ?
 

Sorgsen

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
11 Maj 2020
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
25
Poäng
102
Kunde du inte ta ett samlingslån i september?

Nej, har tidigare i år tagit "större" lån. Det i september var på 75000 kr och var ett slags samlingslån då jag släckte lite bränder.
Minns inte nu vad jag sökte på för summa. Har en totalt utbränd hjärna och det som faller först för mig är då nummer och siffror. Kan inte ha en app öppen med en siffra och komma ihåg den tills jag öppnar nästa app. Endast om jag säger den reparativt högt.
Sen så har jag stor problematik med kraftig huvudvärk som är centrerad över höger öga och som är konstant. Men den mildras något med medicinering. Denna värken påverkar också mitt minne.

Det är ju lätt att vara efterklok, men jag tror inte i ärlighetens namn att jag skulle blivit godkänd för en större summa än den jag fick.

Nu ska jag se om mitt onda och kokande huvud kan skänka mig lite sömn innan läkarbesök i morgon bitti.
 

PontusG

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
107
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Jag hade tidigare en plan på att försöka mig på ett samlingslån, med det tåget har åkt för länge sedan.

Men många av er besitter en sådan beundransvärd kunskap, så skulle ni kunna ta er en titt på “mina ALLA siffror”

Mina tankar snurrar och jag gör kalkyl på kalkyl, men har svårt att samla mina tankar.

Jag tjänar 30 000 kr i månaden före skatt. (om jag inte är sjuk)


Så här ser mina siffror ut på min UC.


Kreditbetyg: 9,2%

Riskprognos 9,19%


8 Förfrågningar


20-04-08

20-04-15

20-04-20

20-05-04

20-05-11

20-06-14

20-07-28

20-09-28


Överskott av tjänst 336 000 kr

Taxerad förvärvsinkomst 335 900 kr

Överskott av kapital 0 kr

Underskott av kapital 49 600kr


Mina synliga lån på UC enligt dagens datum:

Ecster 13 510kr

Ikano 256 168kr

Remember 199 296 kr

Ica banken 206 600 kr

Bank Norweigan 35 281 kr


Mina lån och krediter utanför UC enligt dagens datum:

Ferratum 40 000kr

Credento 75 000kr

Fairlo 4529 kr

Klarna 1763 kr

Swedbank 5000kr


Summa alla lån tillsammans:

837 048 kr


Summa månadskostnader lån och krediter:

Ca: 14 903 kr


VANSINNE! Jag vet….men….

Tror ni att det finns någon chans för mig att klara upp detta?

Har denna månaden pga av långtidssjukskrivning varit tvungen för första gången i mitt liv struntat i att betala räkningar.:'(

Jag har skrivit i en annan tråd om anledningar till skuldsättning och en del av boven är spelmissbruk. Alla pengar har självklart inte gått till mitt spelmissbruk men mycket.
I somras genomförde jag en behandling, men tog ett återfall av olika anledningar.
Jag har nu beslutat mig för att det är slutspelat, och dags att ta tag i mina demoner som leder mig till spel.
För mig har spelandet fungerat som en dimma, en dimma som tar bort alla andra ledsamma tankar jag har. Jag har blivit spelfri en längre period tidigare i mitt liv, och då såg INTE min ekonomi ut som den gör nu.
Nu har jag ännu större anledning av att bli spelfri.
Tar en dag i sänder.

Tack snälla du som läst detta. Kanske kan du ge mig något tips kring min ekonomi. Spelberoendet har jag professionell hjälp för.:folded:
Ring gärna runt till alla långivare och se om du kan få räntesänkning/amorteringsfritt på någon/några lån. Försök och använda snöbollsmetoden genom att betala tillbaka de minsta lånen först.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp